Saturday, January 9, 2010

~dahulu~

Assalamualaikum wbt..
nurhayaton hazai..
Aku tersesat dalam kelalaian,
sedangkan kematian menuju kearahku
kian lama kian dekat
jika aku tidak mati hari ini
suatu hari kelak aku akan pasti mati
aku manjakan tubuhku dengan pakaian-pakaian halus dan mewah
padahal tubuhku akan membusuk dan hancur dalam kubur
aku bayangkan tubuhku beransur-ansur akan hilang
hingga tinggallah tulang tanpa kulit dan daging
aku melihat umurku kian habis
namun keinginan-keinginanku belum juga terpuaskan
perjalanan panjang terbentang di hadapanku
sedangkan aku tidak memiliki bekal menempuh jalan itu
aku menderhakai Tuhanku dengan melanggar perintahNya
dengan terang-terangan
padahal ia mengawasiku setiap saat
wahai,aku yang berdosa secara rahsia
tidak pernah orang lain mengetahui dosa-dosaku yang mengerikan
tetapi esok,rahsia dosa-dosaku akan ditampakkan
dan diperlihatkan pada Tuhanku
aku berdosa kepadaNya
walau hati merasa takut
aku sangat mempercayai ampunanNya yang tak terbatas
siapa lagi selain Dia,yang akan mengampuni dosa-dosaku
sungguh,segala puji hanya bagiNya
seandainya tidak ada azab setelah kematian
tiada janji akan syurga
tiada ancaman akan neraka
kematian dan kebusukkan cukup lah sebagai peringatan
agar kita menjahui kesia-siaan
namun akal kita bebal
kita tidak mengambil peringatan apapun sekarang
tiada harapan bagi kita lagi
kecuali yang maha pegampun megampuni dosa-dosa kita
aku telah menghianati perjanjianku dengan tuhanku
yang telah dibut dialam keabadian
Tuhanku,bagaimana nasibku kelah ketika api membakar tubuhku
api yang melelehkan batu yang paling keras
aku akan sendiri ketika dibangkitkan dari kubur
wahai engkau yang maha ESA
yang tiada sekutu terhadap keagunganMu
belas kasihanilah aku dalam kesendirianku
ketika aku ditinggalkan oleh segalanya.

nota kecil: syukran akhi muhlis atas puisinya ini...moga2 dirimu istiqamah..dn sentiasa dalam redhanya...

0 comments:

Post a Comment

~aku dan blog~

Daisypath Anniversary tickers
 

~setangkai dahan di syurga~ © 2008. Chaotic Soul :: Converted by Randomness